Opkomende urban & hiphop talenten in Utrecht.

Financiering plan, Media concept

Op de Kaart urban hiphop podcast & event.


In Utrecht zijn diverse subculturen actief, maar de urban hiphopscene blijft vaak onderbelicht. Om hier verandering in te brengen, hebben toonaangevende spelers binnen de scene de krachten gebundeld om zichzelf beter te positioneren.

"Op de Kaart" is een live talk- en showcase-evenement dat opkomende urban- en hiphopartiesten uit de provincie Utrecht een podium biedt. Elke maand komen artiesten, professionals en publiek samen om kennis, netwerk en vaardigheden te delen. Dit platform stelt muziekprofessionals en liefhebbers in staat om nieuw talent in hun eigen stad te ontdekken.

Om deze ondervertegenwoordigde groep te ondersteunen, heb ik samengewerkt met 030 Netwerk en Holyblad Inc., twee invloedrijke partijen binnen de Utrechtse urban scene. Mijn rol bestond uit het ontwikkelen van een heldere projectvisie, het opstellen van een strategisch projectplan en het succesvol aanvragen van subsidies ter ondersteuning van de artiesten. Daarnaast heb ik een team samengesteld en ondersteund bij het opzetten van de online identiteit, waaronder de website en socialmedia-content. Totaal zijn er 8 live showcase avonden en 1 groot afsluit event georganiseerd bij muziek cafe DB's. Wij hebben voor meer dan 20 artiesten een Urabn Hiphop podium gecreerd.

Met deze bijdrage heb ik geholpen om "Op de Kaart" niet alleen als evenement, maar als een duurzaam platform voor de urban community in Utrecht te positioneren.

Website design partners: Five days done
Media partner: Marc Edelenbos productions
Foto's door: Benjamin Srijindarat